Emma Patricia Desirée Andersson

Alla inlägg under december 2009

Av Emma Andersson - 26 december 2009 10:41

 



Vad tycks om min nya mobil? Har börjar vänja mig nu och jag är riktigt nöjd med den! Den är snygg och lätt att använda.


Steg upp 09.30 idag, haha för mig kändes det tidigt och jag är stolt att jag inte sov längre , sömn för mig är något av det skönaste som finns. Jag sover helst mellan 10-12 timmar per natt. Det är dumt! Tacka min pojkvän för att han drar upp mig vid 09.00 tiden hemma hos honom fast jag blir grinig som ett ålahuvud så står han ut. Usch, när ska jag lära mig?


Idag ska jag jobba, vad annars.. 15.45-20.15 sen kör jag direkt hem till min pojkvän och gör honom sällskap i bingen ikväll. Kanske kan mysa till en bra film, vi få se vad som händer ikväll!


 

Av Emma Andersson - 26 december 2009 00:25



 



Nu är julen slut för mig! Igår firades julafton med jobb och man kom hem i tid till Kalle Anka, tråkigt men det är ju en tradition så såg det med hela familjen!

Fick många julklappar vilket innehöll massa saker tills jag flyttar hemifrån,

och jag fick ju mobilen av min pojkvän som jag är väldigt nöjd över.

Självklart fick jag pengar och så fick jag en J'lo parfym, trevligt trevligt fick så mycket att jag inte kan skriva upp allt, det hade blivit oerhört tråkigt att läsa!


Har firat jul idag också hemma hos min farfar och hans fru, jag slutade jobba 20.15 då körde jag hem dit och fick lite god mat. Sen fick man julklappar igen och det blev grötätande och sen spelade vi jeopardy, kunde typ inga frågor alls. Det var lixom jag i ett nötskal, vart tog mitt smarta jag vägen?


Inte nog med det utan jag stressade lite innan jag körde till jogg idag, och lika smart som jag alltid är så springer jag rakt in i dörrkarmen och slår i huvudet, det gjorde rätt så ont men jag börjar ju vänja mig nu.


Det lutar mot att dra sig in till sängen nu, klockan är mycket och jag är lite små trött. Hoppas ni alla haft en trevlig jul! Godnatt..


 



Av Emma Andersson - 23 december 2009 09:23

 


Håller på att göra mig i ordning nu, vet inte riktigt vad jag ska ha på mig idag. 

Mormors begravning är idag om en och en halvtimme, nu måste jag snart börja fixa mig ännu mer. Har inte tid att sitta här ska hinna äta frukost också!


Efter begravningen ska jag hämta bilen sen ska jag in till stan och handla min pojkväns sista julklapp och sen hem till honom och ikväll ska vi in till stan och se på bio vi ska se Avatar, den verkar helt okej!


 

Jul

Av Emma Andersson - 22 december 2009 16:52

 


Julafton om två dagar!



Vad har ni önskat er för något i år?



  • Min högsta önskan är självklart en bil, men det kommer jag själv att inköpa så fort jag sparat ihop lite pengar.

  • Ny mobil. Det skulle jag sett fram emot mest av allt, kanske får jag en kanske inte.

  • Hemgifter. Saker tills jag ska flytta hemifrån, man behöver så mycket så man kan bli glad över allt man får.

  • Pengar. En sak som man alltid blir glad över att få och det är lätt att ge bort och man slipper springa i affärerna med allt jultokigt folk!




PS. Vår julstädning idag tog bara fem timmar, *pust*







 

Av Emma Andersson - 22 december 2009 11:34

 


Idag blir det mest städning för min del. Jag och min bror ska försöka att städa min pappas lägenhet (så gott som det går).. Det behövs en julstädning!

Sen får vi väl klä granen, det är väldigt sent men bättre sent än aldrig hehe..


Ikväll blir det väl också att ta det lugnt, kanske går ut en runda eller träffa en vän. Jag njuter iallafall av mina två dagars ledighet :)


Jag längtar väldigt mycket till imorgon, mormors begravning kommer att bli den finaste jag någonsin gått eller kommer att gå till. Det kommer att bli så vackert, så fint, precis som mormor själv, må gud vara med dig!  


Nej nu måste jag fixa lite här! Har inte tid att sitta här och slappa mer!

..Ha en bra dag..



 




Av Emma Andersson - 21 december 2009 19:16

 

Fredag: I Fredags åkte jag hem till min pojkvän och vi körde till hemmakväll och hyrde tre filmer. Det blev alltså film, godis och chips. Kan det bli bättre?


Lördag: Vi såg på Luftslottet som sprängdes på bio med Erics föräldrar sen beställde vi pizza. Därefter gick vi ut en lång runda och det slutade med att vi åkte pulka helt ensamma på backen vid golfbanan, underbart. Det var hur roligt som helst, gud vad jag vill vara lite igen. Och självklart såg vi på film efter några långa utetimmar.


Söndag: Hann inte med så mycket, vi tog det lugnt sen var det dags för mig att köra till jobb.




Idag har jag varit på jobb 6.45-11.00 sen hämtade jag upp mamma då vi åkte till Svedala och bytade bil med Rickard sen åkte vi till min mormor och städade undan hennes lägenhet lite och därefter hämtade vi upp min bror hos min pappa och körde in till malmö.Det blev netonet, jägersro och Ikea, herregud. Jag är svintrött, Har hållt igång sen halv sex imorse. Nu är jag iallafall ledig i två dagar!


Alla julklappar är färdig köpta ska bara handla en klapp till min pojkvän som detta året har varit snäll för han får 3 stycken av mig!

Nu funderar jag på att gå ut en runda innan jag sitter och somnar, ha en trevlig måndagskväll!



 

Av Emma Andersson - 18 december 2009 10:45

  


Idag steg jag upp extra tidigt vilket innebär 08.00

Jag skulle nämligen vara inne i Skanör på intervju klockan 10.00

Typiskt mig var jag ju allmänt tidig så vi kunde köra igång redan lite över nio så nu är man hemma igen, Det kändes toppen.

Fick reda på där att dom söker 24 undersköterskor och det är ca 89% jobb. Helt underbart, så dom skulle höra av sig runt jul alltså nu i slutet av december. Så jag håller tummarna för mig själv och hoppas på det bästa!


Snön faller fortfarande på ute och nu är det ändå hyftat mycket snö ute. Jag älskar snö, när det börjar att snöa så skiner jag upp som en sol och blir som en    liten barnrumpa. Men det är så kallt och slask är så tråkigt.

men det blir nog en alldeles vit jul i år.

Det värsta av allt är att köra bil, hehe men nu har man iallafall kört i snö också.


ska snart hoppa in i duschen och fixa vid mig, sen kommer helgen att spenderas hos min pojkvän och det blir inte jobb försen på söndag 13.30 "I feel good"!



Av Emma Andersson - 13 december 2009 20:39

R.I.P Mormor


13/12-09



 



( "Varför" kommer alltid att finnas men aldrig svaret! )


I believe in angels,
The kind that heaven sends,
I am surrounded by angels,
and you are one of them.








 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Name it

Go & Gla!


Ovido - Quiz & Flashcards