Emma Patricia Desirée Andersson

Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Emma Andersson - 25 februari 2010 21:47

I mars ska vi på möte på SEB angående lån. I och med att det knappt finns några hyreslägenheter och att det är väldigt lång kö i Malmö så lutar det mot en bostadsrätt. Men då måste vi ha pengarna till lån och handpenning m.m

Varför ska allt vara så himla klyddigt? Kan det inte bara bli bättre?


Jag vill bo med min Eric nu, jag vill vara sambo, förlovad och ha honom där varje natt. Över 3 år tillsammans och fler ska det absolut bli, i miss you <3

Av Emma Andersson - 25 februari 2010 11:48

Min mentor tog in mig och pratade i årskurs två på gymnasiet. Vet ni vad hon sa till mig då? Hon sa: Du platsar nog inte i det här yrket, har du någonsin funderat på att byta linje nu innan det är försent?


Så sa den kärringen till mig. Hon skulle sett mig nu, jag brinner för mitt jobb. Jag har världens trevligaste arbetskamrater och goa vårdtagare. Det kan inte bli bättre. Jag jobbar kanske inte med mitt drömyrke men jag gillar det, det är lätt förtjänta pengar. Det är inte pest och pina utan man kan gå dit glad och komma hem glad.


Antagligen kommer jag jobba kvar inom vården när jag blir äldre, jag är ju ändå undersköterska. Men min dröm är som sagt att jobba med barn som är i behov av hjälp. Vi får se vad som händer i framtiden, jag är inte ens 20 år gammal och jag har hela livet på mig att välja mig ett yrke och bestämma mig!


Av Emma Andersson - 25 februari 2010 10:57

Imorgon är det LÖN och jag får ut mer än beräknat vilket känns jätte skönt. Ska ner till byn och hämta ut mina sista pengar som jag har på bankkortet. Ni förstår att jag sparar mina pengar i ett "kassaskåp" här hemma, ett LÅST kassaskåp. Jag känner för att åka in i stan och handla upp typ några tusen på kläder och annat men det går ju inte. Jag är ingen aktiv shoppaholic längre, jag sparar hellre och när jag är ute och handlar så blir det 2-3 klädesplagg i månaden om ens det, i feel good!!!


Som vanligt ska jag till jobb idag, min kära arbetskollega ville vara ledig så kunde den andra vikarien bara morgon så jag slapp min morgon tur. Jag bytade 6.45-13.00 mot 15.45-20.45, HALLÅ det blev både sovmorgon och ett bra humör, kan det bli bättre.

Min trötthet är borta och nu fryser jag bara, fy fabraham vad kallt  vi har det här hemma, ska man behöva gå med duntäcket om sig hela dagen?

hehe, det låter lockande men jag avstår nog.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Name it

Go & Gla!


Ovido - Quiz & Flashcards