Emma Patricia Desirée Andersson

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Emma Andersson - 1 mars 2010 18:53

 


Percy Jackson

Kampen om åskviggen


Recension:

Percy är en vanlig kille som känner att han inte passar in. En dag händer det lite underliga saker och han får reda på att han är en halvgud då hans pappa är en Gud. Percys farbror är ute efter honom då han tror att det är percy som har stulit åskviggen så percy sätts in på ett läger för halvgudar, där tränar han och lär sig bland annat att slåss. Percy ger sig ut i verkligheten och försöker att leta reda på åskviggen och rätta till allt.


Betyg:

När jag hörde namnet så trodde jag att den skulle vara väldigt tråkig. Jag tänkte mig en pojkaktig film om krafter m.m Men jag hade väldigt fel, det var en intressant film och jag ångrar inte att vi valde den.

Den är något i sin sort som Harry Potter, vilket är en konstig jämförelse.

Men jag är lite snål med mina betyg så den får 6/10 (:



Nästa film som jag ska se på bio är naturligtvis;

I love you Phillip Morris


Den verkar väldigt rolig och jag ser fram emot att se den.

Jim Carrey är en av dom bästa komendi-skådespelare som jag vet, han gör allt extra roligt och han gör det jävligt bra. Tummen upp för Carrey!


 

Av Emma Andersson - 1 mars 2010 17:04

 

Old days.. <3

Av Emma Andersson - 1 mars 2010 16:08

När min mormor gick bort så tog jag över hennes tidnings premunation på Hemmets journal. Jag har börjat lösa korsorden men det är ibland hopplöst då det är sjukt krångliga och svåra ord, (alltså för svåra för mig).


Inte nog med korsorden så håller jag nu på att klippa ut en massa recept som verkar goda och roliga att laga det är både maträtter, efterrätter och kakor.


Jag ska sedan klistra in recepten i en bok med vitt papper.

Jag klipper även ut bilderna på maträtterna så att jag vet hur maten ska se ut och

då ser man även om det ser gott ut eller inte.


Till slut har jag en egen kokbok med recept som just jag gillar.

Det är kul att laga nya maträtter och smaka lite nytt, tillexempel när man någongång i framtiden ska ha gäster osv. Man kan ju inte alltid äta likadan mat.


I framtiden när jag flyttat hemifrån ska jag se till att matlagning blir en ny slags hobby för mig, det låter väldigt spännande! Hoppas att folket kommer att gilla min mat och vice versa!

Av Emma Andersson - 1 mars 2010 13:04

Sitter hemma i Svedala då jag nyss påbörjat min pappa vecka, kul. Var med mamma och handlade och självklart blev det coca-cola och chips. Med andra ord såälskar jag det, onyttigt, skräpmat, godis. Gottgott. Men det är något man inte äter så Jättejätte ofta, 1 gång i veckan försöker jag att hålla mig till och visst det går väl bra än så länge, hehe. Tror att halva sveriges befolkning är sockerberoende.


Ska ut en lång runda med min hund som behöver lite motion precis som jag. Frukost har jag ännu inte hunnit äta och klockan är lite över ett.

Jag är ledig idag vilket är väldigt skönt, har sett fram emot denna dag, iofs så ringde dom från jobb och undrade om jag kunde jobba kväll idag, hade jag haft en bil så hade jag nog ändå tagit tiden. Timmar för mig = MONEY, MONEY, MONEY!


Nu är jag less på det här.

Nu drar jag ut i stormen för att rasta mig själv och hunden.

Adjökens!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Name it

Go & Gla!


Ovido - Quiz & Flashcards