Emma Patricia Desirée Andersson

Alla inlägg under september 2009

Av Emma Andersson - 20 september 2009 11:28

igårkväll så blev det inte att göra så mycket, jag och Eric tog det

lugnt, vi tittade på filmer och vi åt lite gott framför tv'n, det var

mysigt och avslappnande det behövdes lite grann kändes det som,

idag steg vi upp hyffsat tidigt och det kändes jätteskönt ändå

fast att man är smått skönt, det är härligt att inte sova bort

halva dagen vilket händer ibland, kanske för ofta haha!

nu ska jag alldeles strax åka hem från honom och då ska jag åka

och jobba, ska jobba 13.00-20.45 det långa passet men det kan vara

bra att få mer pengar med tanke på att det är söndag idag också..

Annars har jag haft en jättebra helg med min pojkvän.

Det är så kul att killar blir som små pojkar när dom

spelar playstation eller något sånt, det är sött.

Det blir inget långt inlägg idag för nu måste jag packa ihop mina

saker för vi ska köra nu, eller ja Eric ska köra hem mig rättaresagt :P

jätte snäll pojkvän man har som kör en hem när man varit med honom,

det uppskattar jag verkligen, hoppas man kan gottgöra allt sen någongång

haha så många gånger han har kört en dit och hit.

Adios <3



Av Emma Andersson - 19 september 2009 11:53

Igår åkte jag hem till min pojkvän, vi åt middag det blev tacos mums.

Senare på kvällen begav vi oss till malmö arena där vi såg på ishockey

det var mif-mora och det blev 3-5 om ni var intresserade, där satt

jag och försökte leva mig in i det precis som alla killar gör, ni måste bara

se på en match och när ni gör det så tänk på att varje gång alla männen

säger nej så tar dom sig för huvudet hahaha varje gång, allihopa.

Det ser så extremt roligt ut att titta på verkligen..

Jag tittade bort några sekunder och då låg målvakten innuti målet,

och en gång så tappade domaren andan och flera gånger blev det slagsmål

på isen, herregud, vad skulle vi gjort utan ishockey? våld, is och klubbor, härligt!

 

Annars gjorde vi inte så mycket, när vi kom hem så tittade vi på adventureland,

absolut ingen film jag rekomenderar den var långt ifrån bra men ändå fortsatte

vi och såg färdigt filmen haha lite onödigt kanske, men den var inget vidare.

 

Får nog snart hopps in i duschen och göra vid mig, får se vad som händer idag,

Eric mår iallafall lite bättre så vi får se om något kul händer!!

Kanske blir en uppdatering till ikväll ;D

 

XOXO / E

  

Av Emma Andersson - 18 september 2009 10:09

Jag tror att jag har kommit på nu varför jag nästan alltid är trött.

Jag sover för mycket helt enkelt, man ska sova mellan 7-8 timmar

per natt. Men jag låägger mig runt 23.00-24.00 och sover till 10.00-11.00

det blir ändå ca 11-12 timmar per natt. Det är alldeles för mycket.

Sover man så många timmar extra så bidrar det till att man bli trött

sen hela dagen lång, istället för att bara vara trött en liten stund just när

man stiger upp. Ni förstår mellan dom 7-8 timmarna som man behöver

så har man tre kurver där man går ner i en djupsömn och man behöver

absolut inte mer än det.

Så där är svaret till min oändliga trötthet.  För att vara ett steg bättre

så steg jag upp redan klockan åtta imorse, jag var hur pigg som helst,

jag la kvar i en halvtimme och lyssnade musik och gick sen upp för

att äta fruksot och nu mår jag hru bra som helst och är hur pigg som helst!

 

 

Vet ni om ost är dåligt för hundar? Varje gång jag äter frukost så ger

jag ostbitar till min hund. Jag har faktiskt aldrig märkt att han har

blivit dålig av det men man vet ju inte, visar det sig att det inte är bra

så vill man ju inte fortsätta att ge det till honom. Det vore synd!!


Då är det fredag idag, 10 dagar tills man fyller år, och kanske

ska man träffa sin pojkvän idag om han mår bättre förstås.

Annars vet jag inte riktigt vad som händer, plugga teori

det är väl ett måste idag kan jag tänka mig.

Ska gå och duscha nu så jag inte slöar bort min dag

 

 

 


Dagens bild:

Min pojkvän och jag, jag älskar dig Eric <3


Puss och kram/ E

Av Emma Andersson - 17 september 2009 21:08

Mitt sug på onyttigt försvann gensast efter middagen, vi har ätit sent

dom senaste dagarna runt 19.00-20.00 tiden, och efter man ätit så sent

så har man inte lust att äta popcorn eller annat onyttigt det kan vara

bra kanske, eller kanske inte jag vet inte faktiskt men jag har känt mig

ganska hängig idag, min ögon vill bara stänga sig och jag är smått trött

fick nyss lite hosta också från ingenstans och jag känner mig lite små sjuk,

men det är jag säkert inte men man kan ju inte veta, med den lilla hostan jag

fått så känner jag att jag får ont i bröstkorgen medans jag hostar det är lite

irriterande. Jag vill mår bra, imorgon ska jag må bra då jag vill träffa min

pojkvän som tydligen gått och blivit förkyld, stackars min lilla sjukling.

 

 

Ska lägga mig i sängen igen och titta på tv i hopp om att känna mig bättre.

Jag skulle ha pluggat teori idag men det sket sig totalt, imorgon ska jag göra

det, då ska jag plugga i minst 2 timmar, jag ska få in allt jag orkar inte göra

teorin senare tre gånger för att jag inte pluggat tillräckligt, det är väl lika bra

att plugga tillräcklig mycket nu innan så att man kanske bara behöve göra

det en gång, eventuellt två om man har slarvat vilket jag inte heller ska.


Puss och kram / E

Av Emma Andersson - 17 september 2009 16:03

Fortsatte att köra motorväg idag, det gick bra jag måste

bara komma igång och komma snabbt ut i vägen och inte

stanna kvar i acclerationsfältet för länge, det är inte svårt

och det är inte jätte lätt men ju fler gånger man gör det desto lättare blir det ju.

Började köra landsväg också idag, det var också tufft, att köra

i 90 km/h sen bromsa ner och växla ner för att sen snabbt kunna

svänga osv, det är lite komplicerat nu i början men jag kämpar på.

Har två dubbellektioner kvar nästa vecka sen efter halkan har jag en

lektion kvar för att ha en repetion och se att jag är klar för uppkörning,

det börjar närma sig nu och det känns, just därför ska jag gå ifrån

datorn nu för att plugga teori efter att jag varit ute med hampus!

 

 

Ikväll blir det popcorn till Wipeout och sen någon film på 6.an

Alltså mysmys med andra ord, ha det så bra!

 

 

Puss och kram/ E



Av Emma Andersson - 17 september 2009 11:35

Idag är det söndagen den 17 september, mycket trevligt.

Det är nu ELVA dagar tills jag fyller år, klart att man längtar men

ändå inte. Jag vill inte blir nitton, det är en onödig ålder..

Men att bli uppvaktad med presenter, tårta och alla är

glada det är det som jag tycker om. Att alla kan bry sig om en

på ens dag. Det är vad en födelsedag är för mig!


Jag och älskar är lite sena, men vi såg på Män som hatar kvinnor

igår, filmen av stieg larsson. Det var en jättebra film och jag är ju

lite exta korkad så först förstod jag knappt filmen men efter ett

tag hängde jag med mer och mer, det ska bli ett nöje att se alla filmer

som han gör ochska göra, absolut bra!

VI somnade  sent inatt och haha älskling ska vi ju inte prata om han

var ju knappt trött..


Vaknade sju imorse av att min pojkväns alarm på mobilen gick igång,

fy fabraham den STÖRIGASTE alarmsignalen som man kan ha.

Trodde jag skulle dö haha. I min dröm så trodde jag att det var

ett brandlarm som gick haha.

Men iallafall jag steg upp vid halv åtta, bäddade sängen och sen drog

jag på mina kläder sen körde min pojkvän mig till jägersro där jag tog bussen

hem var hemma lite över åtta och sen somnade jag snabbt i min säng haha

så jagvaknade vid elva. överhärligt men känns som om jag sovit för mycket :(


Idag ska jag till körskolan, ska fortsätta att köra lite på motorvägen osv

det kommer väl bli helt okej det är lite tråkigt men vad ska man göra

sen har jag bara landsväg kvar och alla dessa onödiga saker som halkan,

omkörning m.m GE MIG KÖRKORT NU <3


Dagens bild:

I Stockholm med min pojkvän!

Av Emma Andersson - 16 september 2009 16:12

Jippi, har gjort en ny blogg nu på en ny hemsida.

Var så himla missnöjd med designen och allt annat

grafiskt på blogg.se det är ingen vidare hemsida men

däremot verkar denna här bloggpalatset.se vara en toppen

sida jämfört med de andra som man provat på.


Idag blev det jobb från 7.30-14.00 helt okej faktiskt,

kom hem och har duschat och ätit lite ska till min

pojkvän sen och även sova där inatt, mysigt värre..


Nu längtar jag efter vintern mer än någonsin.

Snön, kylan, vinterjackan, stövlar, vantar,

duntäcke, bli värmd att sin pojkvän,

tända ljus och massor av fler mysiga saker hade

kunnat rabbla upp hur mycket som helst ju.

jag är oftast en sommarmänniska som alltid

längtar efter sommaren och värmen men nu

nu längtar jag bara efter vintern, det ska bli ett

nöje när den verkligen kommer.


Dagens bild:

(varje dag jag skriver så lägger jag upp en bild som

jag kallar för dagens bild, det kan hända att jag skriver

känslor, och tankar om bilden och beskriver den.)


   

Dagens bild är på min student, Erics mamma fotade mig och

jag var fortfarande lite nervös efter att ha stigit ner från

scenen det var ju så mycket folk som hade kommit dit..

När jag ser bilden så blir jag glad och kan tänka tillbaka,

jag saknar min klass, skolan,  men det var min tur att gå ut!







Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Name it

Go & Gla!


Ovido - Quiz & Flashcards