Emma Patricia Desirée Andersson

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Emma Andersson - 14 oktober 2009 14:55

 

Kan man känna en rädsla mot att skaffa nytt jobb?

Nya medarbetare som kanske inte känner likadant som

dom förra, man kanske blir utfryst, inte omtyckt?

Hur kommer chefen att vara, förstående eller kritiskt?

Varför ska man känna så? Innan när jag ringde runt

till en massa olika boenden så

fick jag en känsla, är detta verkligen vad jag vill?


Ärligt talat så tror jag inte att man kan välja sina första

jobb som ingenting, man tar vad man får. Att stå i kassan på coop

eller göra hamburgare på mcdonalds? det är väl pengarna

som man vill ha? Men framför allt så tror jag att man vill

ha ett fast jobb, speciellt ungdomarna. Vem vill inte flytta hemifrån

och skaffa bil och alla andra saker? Det vill nog dom flesta.

 

Men samtidigt så kan man ju ändå känna som jag gjorde, Vad vill jag?

Min dröm, mitt mål inom tio år är att jobba med sjuka barn,

det är min drömjobb, min längtan och det är vad jag vill.

Men under tiden det sker så får jag ta vad jag får.

Nu jobbar jag på ett äldreboende, utbildad undersköterska.

För att jag ska kunna nå mina mål krävs det att jag läser

kursen barn & ungdoms sjukvård, och det lovar jag. Det ska jag göra,

jag tänker inte ge upp jag ska nå mitt mål inom tio år!


GO FOR IT!


 

Av Emma Andersson - 14 oktober 2009 10:09

 

Godmorgon! Vaknade pigg och glad idag för en gångs skull.

Ett stort glas oboy och en hund som äter papper, suck.

Har sovit jätte skönt inatt, och det var en härlig känsla

imorse när man vaknade i sängen, har blivit för många

sovmorgnar sistånde. Börjar få spel att jobbet aldrig

ringer och ger mig tider, har gått nu snart en vecka utan att

jobba någonting det känns jätte tråkigt det gör det.

Har ungefär 20 telefonnummer så jag ska ringa runt idag

och fråga om de behöver timvikarie :) (hoppashoppashoppas)


 


Idag ska jag iallafall åka till jobb och hämta mina papper om

vaccinet och utvecklingssamtalet så att jag kan fylla i de.

Sen ska jag in till fyndbörsen med min syster, trevligt och

sen hem till min pojkvän, thih. Kors i taket.


Känns som om jag har jätte mycket att göra men det är ju

egentligen inte så värst mycket, jag hinner nog :D

Om jag sätter fart nu någongång, fruksot på G!!!

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Name it

Go & Gla!


Ovido - Quiz & Flashcards