Emma Patricia Desirée Andersson

Alla inlägg under oktober 2009

Av Emma Andersson - 27 oktober 2009 16:53

 

Ibland har jag stora problem med vissa ord.

Ni kommer tro att jag är helt knäpp men vi kan börja med

ett som är jävligt svårt att stava och uttala:


  • Bearnaisesås så är ju det korrekta. Men enligt mig så är det "benäriesås". För svårt för mig, men nu när man sett hur det stavas så ser det enklare ut än annars.
  • Persienner är ett annat ord som jävlas med mig, jag har fått ett bakslag och med det menar jag att istället för att säga persienner så säger jag drappiener, korkat.

Jag har tråkigt.. Skulle bara vilja gå in på mitt rum, Ta av mig mina kläder,

ta bort sängöverkastet och slänga mig i sängen och gosa under

täcket. (eventuellt somna) det låter jätte bra.

Men inte försen jag fått mat, är hungrig.

Sen är det ju massa på tv,

....."suck".....

.......

...

.

 

Av Emma Andersson - 27 oktober 2009 13:45

    

imorse steg jag upp vid sju, halvdöd. Men piggnade snabbt till på bussen.

När jag väl hoppat av tåget i lund så kommer jag på att jag inte vet vart

stadsbussarna går, haha. Trodde jag skulle dö men istället för att dö så

följde jag efteralla andra och wips så var jag där.

Jag tyckte att intervjun gick jätte bra, det är ett annorlunda ställe men

om jag får timvik där så kommer man väl in i det så småningom.

Efter intervjun kissnödig som jag var så gick jag tillbaka till centrum woho,

tog väl 10 minuter si sådär. Och gissa vem jag träffade där,

min pojkvän, puss på honom. Härligt att få pussar där mitt i stan av

postagubben, men inte vilken postgubbe som helst utan min <3


Ikväll blir det mina program desperate housewives och ugly betty,

popcorn på det och imorgon är jag ledig. sovmorgon för mig :)

Nu ska jag gå och äta mina ägg, håller på att bli galen i ägg,

fast nu håller jag på att lära mig att äta gulan också, åt bara ägg-

vitan innan (löjligt) men det var en dille jag hade hehe!!

Och så ska jag dricka mitt söta tee som gör mig god och glad.

     



Av Emma Andersson - 26 oktober 2009 21:21

 

Idag har jag bara jobbat, har jobbat sen imorse 12 hela timmar,

jag är rätt så trött. Har duschat och ätit middag och snart

blir det tv innan det är sängdags vilket jag ser fram emot.

Imorgon ska jag iväg på morgonen förstår ni, jag ska på en

"jobbintervju" i Lund på ett äldreboende som min älskade

pojkvän fixat åt mig, och går det som jag hoppas så har jag

två timvik vilket är hyfsat bra ändå, det är bara att hoppas!


På tal om det, fick nästan panik nu när jag tänkte på intervjun

för jag trodde att jag hade mina betyg hemma hos mamma.

Men jag hade för en gång skull tur, jag hade dom här hos pappa.

Vilken lättnad jag fick när jag hittade dom annars hade jag fått

åka hem till min mamma 7 imorgon bitti och det hade jag ej uppskattat!


Förresten så tror jag att jag håller på att få en av mina visdomständer där

nere, det gör ont och det känns konstigt. Hmm, bääh jag hatar att få tänder.

Vilket regnväder det är idag, set har regnat sen i eftermiddags,

det är lite roligt för när jag kör så hatar jag regn men när jag är ute

och går så älskar jag regn, det är så mysigt då!




 

Av Emma Andersson - 25 oktober 2009 11:41

  

Igår såg jag och pojkvännen på Upp, den var smårolig men

ingen hit precis enligt mig men alla tycker olika :)

Handlade lite godis och åkte hem till hans kompisar och såg på

filmer där sen åkte vi hem och sov. Lite trött var man ju!


Vi ska även se the proposal, har inte sett den men den verkar rolig.

Idag ska vi nog inte hitta på så mycket tror jag.

Imorgon börjar man jobba igen, som jag längtat, jobbar hela dagen

också både morgon och kväll :) wooho. i need money!


Jag är duktigt trött på alla er som är såna mesar, bara för att två

personer dött och att folk säger att dom fått biverkningar så ska

ni inte ta vaccinet? Ni är bara rädda. Rädda för ingenting.

Är det pålitliga källor? hmm, det är skitsnack, hjälp till att minska

smittan och vaccinera er istället för att böla som småungar.

Får spel på er, ni kommer få lite ont i armen och svårt att sova natten

som ni tog sprutan sen är allt över. Våga ta sprutan!


     






Av Emma Andersson - 24 oktober 2009 11:55

  


Igår beslöt jag och min pojkvän oss för att se på bio, det blev

zombieland. konstig film men den var skitrolig, haha!

Komendi/skräck film var det, små kul iallafall..


Vill se 2012 sååå mycket, man har ju hört så mycket om att

mayafolket tror att det är domedagen och nu kommer där en

film där jorden går under, hur coolt är inte det?

Den filmen är ett absolut måste för mig..


  


Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, eric är

och tränar nu och jag känner mig små hängig

ut och gå en runda senare kanske? mysigt..



  


Av Emma Andersson - 23 oktober 2009 12:16

  

Idag är det fredag igen, jag har ingen glädje av helger. Det enda roliga är att

jag har chans att vara med min pojkvän, jag har varit ledig så mycket på

sistånde att det känns som om jag snart inte orkar vara ledig längre.

Som tur har jag mycket jobb nästa vecka som på måndag då jobbar

jag h-tur. Känns jätte bra jag vill jobba. Har skrivit upp mig på en

lista på jobb nu att jag kan jobba hela julen, nyårsafton morgon och på

nyårsdagen på kvällen, det känns bra, jag känner inte att jag måste fira

jul, jag är trött på julen nu. Att Fira julafton tre gånger varje jul har satt

sina spår, jag jobbar hellre och tjänar pengar denna julen!


Mamma är och handlar nu sen bakar hon sin berömda morotskaka,

usch vad jag längtar, gott gott gott.

Senare ska jag hem till min pojkvän och spendera min helg med honom.


Vad tycker ni om Ica-Jerry? tycker ni att det är synd att han är med i reklamen?

Min egna åsikt är att det är bra att han får vara med där, inte bara för att

få visas upp i tv, utan tänk vad han tjänar på det, det är pengar som dom

aldrig har chans att jobba ihop annars. Inte nog med det nu har kanske

befolkningen en chans att ändra sin inställning till personer med  downs syndrom.

Under sjukdomen är dom vilken människa som helst.

Tummen upp för ica-jerry att han vågar ställa upp och bevisa det i tv!

 


  

Av Emma Andersson - 22 oktober 2009 14:15


 Jag är redigt trött idag, en kopp te och slänga mig i soffan och se tv kanske?

Det duger nog för den närmaste stunden, meilade med En på Carema i Lund

idag, ska träffa henne på tisdag, snacka om att jag är glad, jag vill ju jobba.

Det finns inte så mycket jobb på mitt nuvarande timvik  för tillfället, men självklart

kommer jag ju att vara kvar timvik och ta tiderna som finns även på det gamla.

Ska försöka få mycket jobb så jag kan leva lite också senare!  



Av Emma Andersson - 22 oktober 2009 11:18

     


Vaknade upp hemma hos min pojkvän imorse, alldeles för trött var jag,

jag piggnade till när jag satt på bussarna hem men sen när jag kom hem

till vårt hus i vellinge så kände jag mig småtrött, jag la mig i sängen

och slocknade till. Vaknade nu klockan 11.00 och jag vill inte vakna egentligen,

 

ni anar inte vad jag drömde, min mamma hade bakat sjukt mycket cupkakes

och massor med tårtor i alla olika former och smaker, asså vilken dröm.

Jag blev lite besviken när jag vaknade, ska tvinga mamma att baka

morotskaka nu någondag i veckan, hennes morotskaka är så god, det är

verkligen jättegod min mamma är en mästerbagare :D haha!

 

nu ska jag gå och titta på filmer som kan förgylla min dag!

 


  




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Name it

Go & Gla!


Ovido - Quiz & Flashcards